Οι Future Sound Of London στην Αθήνα!
Οι Future Sound Of London στην Αθήνα!
Το festival θα γίνει στις 23 Μαΐου στο Γήπεδο του Softball στο Ελληνικό από την Existenz,περισσότερες πληροφορίες αναμένουμε. Βιογραφικό και Links:
THE FUTURE SOUND OF LONDON
http://www.futuresoundoflondon.com
+
Drog-A-tek
http://www.myspace.com/drogatek
+
Medea Electronique
http://www.medeaelectronique.com
+
Joalz
http://www.joalz.info
+
Zen Garden Semantic
http://www.zengardencircle.com
-The Future Sound Of London - Βιογραφικό-
Πραγματικό όνομα: Garry Cobain
& Brian Dougans
Συντομογραφία : FSOL
Ότανο Garry Cobain
και ο Brian Dougans υιοθέτησαν το όνομα The Future Soundof London το 1992,
κάποιοι στην dance κοινότητα της Μεγάλης Βρετανίαςτο θεώρησαν αυθάδεια.
Ωστόσο, με το πέρασμα του χρόνου, ηπροοδευτικότητα που είναι ενσωματωμένη
στην πρώιμη δουλειά τους έχειθεωρηθεί δεδομένη σε πολλές μορφές της
ηλεκτρονικής μουσικής. Από τηνIbiza ως το Indiedom, η αναζήτηση της
αγνότητας, την οποία εξερεύνησανστα πρώτα τους στάδια, αποτελεί γι' αυτούς
μία συνεχή μουσική ανησυχία.
ΟιCobain και Dougans υιοθετούσαν μια
ολιστική θεώρηση των πραγμάτων, ενώ παράλληλα ήταν υπερβολικά περίεργοι
σχετικά με τον «ανοιχτό ορίζοντα»,για να παραμείνουν απλοί Λονδρέζοι. Έτσι,
καθώς μορφοποιούνταν μέσα σεμια ολοκαίνουρια φάση οργανικού δυναμισμού,
αφήνοντας την παλίρροια ναξεπλύνει τα τεχνολογικά τους αποτυπώματα και
αγκαλιάζοντας άγρια νέους υβριδικούς ήχους, είναι προφανές πως πραγματικά
γνώριζαν πολλά για τομέλλον - ακόμα κι αν δεν ήταν το σκληρό και ψηφιακό
μέλλον που πολλοίείχαν φανταστεί.
Οι FSOL είχαν μία προοδευτικά
επιταχυνόμενη εξέλιξη. Όταν οι Cobain και Dougans δανείστηκαν την ονομασία
του project "Future Sound Of Detroit" από τον Αμερικανό θρύλο της
techno Derrick May, είχαν ήδη περάσει από το στάδιο της μαθητείας επάνω
σταsample sonics και τη dance μουσική. Ο γεννημένος στη Γλασκόβη
Dougans και ο καταγόμενος από το Bedford Cobain, γνωρίστηκαν στο
Πανεπιστήμιοτου Manchester στις προ-house μέρες του 1985.
Ο Cobain
που τότε σπούδαζε ηλεκτρονικός και ο εκκολαπτόμενος ηχολήπτης
Dougans,γοητεύτηκαν αμοιβαία από τις δυνατότητες της νέας τεχνολογίας. Με
τηναγάπη του Dougans για πρωτοτυπία στα μουσικά γούστα και με
σημεία εκκίνησης τους Cabaret Voltaire και τους A Certain Ratio, έστησαν
το δικό τους στούντιο και ξεκίνησαν να συνεργάζονται επάνω σε
πειραματικάηλεκτρονικά κομμάτια.
Ο εξωστρεφής στοχαστής Cobain και
ο επιφυλακτικός ηχο-γλύπτης Dougans ταίριαξαν άψογα μαζί, αλλά
ήταναπαραίτητη η έκρηξη της house μουσικής το '88 για να συγχρονιστούν
οιιδέες τους με την εποχή τους. Ο Dougans, με το όνομα
Stakker, δημιούργησε το "Humanoid", ένα κλασικό hard techno
κομμάτι, εισβάλλοντας στο Top 10. Δουλεύοντας μαζί πλέον στο
Λονδίνο,κυκλοφόρησαν πληθώρα ευρηματικών και υπόγειων dance
ήχων, χρησιμοποιώντας μία ατέλειωτη σειρά από ονόματα, όπως Smart
Systems,Indotribe, Yage, Mental Cube, Semi Real, Yoga, Metropolis,
Intelligent Communication και Art Science Technology. Η εποχή τους ως
εξερευνητές στα πέρατα της χορευτικής μουσικής έφτασε στο τέλος της το '92.
Δύομέρες μέσα στο στούντιο με ένα sampler αρκούσαν για να αντλήσουν από
ταβάθη του αιθέρα ένα πανέμορφο και ταξιδιάρικο μουσικό κομμάτι,
στο οποίο υπάρχουν καταβολές τόσο από τον Erik Satie και τον Debussy,
όσοκαι από την acid house. Το ονόμασαν "Papua New Guinea", έφεραν
τονAndrew Weatherall για να τους μιξάρει μια εκτέλεση, το κυκλοφόρησαν
από την "Jumpin' & Pumpin" ως Future Sound of London και
κάθισαναναπαυτικά πίσω για να παρακολουθήσουν τον ήχο τους που
σταδιακάεξελισσόταν από ένα μικρό εκκεντρικό κομμάτι, σε ένα
μαζικό διαπεραστικό hit, που σήμερα θεωρείται μία από τιςτελευταίες καθοριστικές μουσικές στιγμές της δεκαετίας.Το
ντεμπούτο άλμπουμ τους "Accelerator", που κυκλοφόρησε το 1992 και
περιελάμβανε το "Papua New Guinea" αποτέλεσε μία κινητική ηχητική απόδραση
προςμια...αισιόδοξη «δυστοπία» και τους καθιέρωσε ως φωτεινούς
καθοδηγητές στη βασική μουσική ζώνη της dance σκηνής. Κοιτώντας πίσω το
"Papua New Guinea", ο Cobain το βλέπει σαν ένα «όμορφο και αφελές παιδί», που
όμωςεκείνη την εποχή βοήθησε στην απελευθέρωση της χορευτικής μουσικής
απότο αδιέξοδο τούνελ της hardcore στο οποίο βρισκόταν. Η
"intelligent techno" και η "ambient" σκηνή που τότε άνθιζε, έλαβαν τρομερή
ώθηση απότην επιτυχία των FSOL. Υπό το φως των ξαφνικών δυνατοτήτων τους
ως δημιουργοί επιτυχιών, οι Cobain και Dougans υπέγραψαν με τη
Virgin Records, ενώ τους δόθηκε και το σπάνιο προνόμιο να ηχογραφούν αλλού
μεδιαφορετικά ονόματα.
ambient, η κλασική μουσική, η dub, η techno, η house και η
rock ενάντια στους περιορισμούς της βιομηχανίας, κυκλοφόρησαν μια σειρά
απόΑποφασιστικά πολυδιάστατη, η πρώτη
τους κυκλοφορία για τη Virgin ήταν το ηχητικό ταξίδι του '93 με τίτλο
"TalesOf Ephidrina", χρησιμοποιώντας το όνομα Amorphous Androgynous.
Σταεπόμενα 3 χρόνια κυκλοφόρησαν δύο άλμπουμ ως FSOL, το "Lifeforms"
το ‘94 και το "Dead Cities" το '96, τα οποία πεισματικά και συχνά
ευφυώς τοποθετήθηκαν στο στροβιλισμένο πλέγμα όπου η σκοτεινή και η
φωτεινή συναντιούνται για να πολεμήσουν, να κάνουν έρωτα, να φιληθούν, να
τα ξαναβρούν και να διαμορφώσουν νέα μοτίβα επάνω στη σκόνη.
Πιέζοντας "singles" (ξεκινώντας με το εκπληκτικό "Cascades" το '93) τα
οποία τέντωσαν τα υπάρχοντα χρονικά όρια μέχρι τα 30 και τα 40
λεπτά.
Καθώς το ίντερνετ απογειώθηκε και εισήχθη η τεχνολογία ISDN, οι
Cobain και Dougans το εκμεταλλεύτηκαν πλήρως, τεστάροντας τις παραδόσεις
που επικρατούσαν στην ψυχαγωγία, το rock'n'roll και τις
παραστάσεις
γενικότερα, κάνοντας ζωντανά σόου από το Earthbeat, το studio
τους στο Dollis Hill. Αυτά πραγματοποιήθηκαν στο Λονδίνο, τη Ν.Υόρκη και
το Ισραήλ, ενώ βασικές τηλεπικοινωνιακές εταιρείες προσέφεραν
τηνυποστήριξή τους. Τα πιο mainstream μέσα μαζικής ενημέρωσης
τους
προσκαλούσαν, ενώ μέσω του Radio One έπαιξαν βαθειά ατμοσφαιρικά
dj sets σε μαζικά κοινά. Μετά την κυκλοφορία του Dead Cities
το'96, οι FSOL θα παρουσίαζαν ένα εντυπωσιακό «εικονικό» σόου, όμως
ο
Cobain αισθανόταν όλο και λιγότερο άνετα με αυτόν τον ρόλο.
Αποχώρησε από την παράσταση και πέταξε στο Λος Άντζελες όπου παρέμεινε για
έναμήνα με τον Ian Astbury των "The Cult", με τον οποίο σχεδίαζε
νασυνεργαστεί. Αυτή ήταν η πρώτη από μια σειρά επανεκτιμήσεων, οι
οποίες θα οδηγούσαν στον ολοκληρωτικό επαναπροσδιορισμό των FSOL.Την
ίδιαχρονιά, ο Cobain και ο Dougans ικανοποίησαν την αδυναμία τους
γιαυπερ-εκλεκτικά, ταξιδιάρικα και θορυβώδη μιξαρίσματα, περνώντας
έξι εβδομάδες στο στούντιο για να συναρμολογήσουν το πειραματικό
"AMonstrous Psychedelic Bubble Exploding In The Mind". Ένδειξη
τηςπορείας τους, το θρυλικό mix ήταν ένα πρώτου βαθμού
μετα-πολιτισμικό διεγερτικό, αναμειγνύοντας την ηχώ της Barbara Streisand με
τον BillHicks, τον Bukowski, τον Deepak Chopra και τους Rolling
Stones.Προβλήματα με την άδεια εμπόδισαν την επίσημη κυκλοφορία του, αλλά
ο KissFM του Λονδίνου το έπαιξε και πειρατικά αντίγραφά του
εμφανίστηκανπαντού στον πλανήτη.
Αγιουβερδική καθώς και την δυτική ιατρική, βρίσκοντας απαντήσεις
σταΣτο δεύτερο μισό της δεκαετίας του
'90 πραγματοποιήθηκε μία συμβιωτική μουσική και προσωπική αναδιαμόρφωση
τωνFSOL. Ενώ ο Dougans επανασχεδίαζε τις μουσικές του
παραμέτρους συνεχίζοντας να δουλεύει στο νέο τους στούντιο στο Ανατολικό
Λονδίνο, ο Cobain ξεκίνησε να ψάχνει την ψυχική, πνευματική και σωματική
τουισορροπία. Είχε γίνει δυστυχισμένος με την τάση της τεχνολογίας
να προάγει τον εγωκεντρισμό και την αγριότητα. Την ίδια στιγμή υπέφερε
από μία σειρά επίμονων παθήσεων του νευρικού συστήματος. Η
διαδικασία«αυτοκάθαρσης» τον βρήκε να ταξιδεύει μακριά και να ερευνά
την πιο παράξενα μέρη και ανακαλύπτοντας τεχνικές για ισορροπία, από
τον διαλογισμό, μέχρι τη διατροφή.
Με τα samplers
τουςευθυγραμμισμένα και μια χαλαρή κολεκτίβα από μουσικούς να περνούν
απότο στούντιο για να προσθέσουν κάποιες εκπληκτικές ερμηνίες τους
στοmix, ο χρόνος ήταν κατάλληλος για τους FSOL να αποκαλύψουν αργά τη
νέα τους μορφή. Η Jumpin' & Pumpin' ήθελε να επανακυκλοφορήσει
το"Papua New Guinea" για ένα διάστημα και ο Cobain με τον Dougans
τελικάσυμφώνησαν, εν μέρει επειδή αρχικά είχαν κυκλοφορήσει μόνο
μιξαρισμένες εκδοχές του. «Εμείς το είδαμε σαν ευκαιρία να τοποθετήσουμε το
"Papua New Guinea" σε ένα ηχητικό πεδίο το οποίο ήταν εντελώς δικό
μας δημιούργημα, οπότε σκεφτήκαμε γιατί όχι;» λέει ο
Cobain.
Ακολούθως,ένα single με πέντε μίξεις του "Papua New Guinea"
αναδύθηκε, με εκδοχέςτων Simian, Satoshi Tomiie, Hybrid και Blue States,
καθώς και το γνήσιο mix των Cobain και Dougans. Αυτό προηγήθηκε της
επανακυκλοφορίας του"Accelerator" την 1η Οκτώβρη, στο οποίο υπήρχαν και
μιξαρισμένα κομμάτια καθώς και συνοδευτικό bonus CD με τα πέντε remix του
single"Papua", και επιπλέον έξι ακόμα, συμπεριλαμβανομένου του
"Producer's Cut" του 1992 από τον Andrew Weatherall που δεν είχε κυκλοφορήσει
ποτέ πριν.
Στις 29 Οκτωβρίου 2001 κυκλοφόρησε το νέο project
τους, "Translations". Τοποθετώντας το "Papua New Guinea" στη θέση
τηςηχητικής βάσης, αναρριχώνται προς την κορύφωση μιας ταντρικής,
κοσμικής και οργανικής συγχώνευσης που ελάχιστα θυμίζει το αρχικό τους
μοντέλο και στη συνέχεια ρυθμίζουν τον πιλοτικό μηχανισμό για ένα ταξίδι
πέρααπό τον αιθέρα.
Για αυτούς που έχουν το κεφάλι
κάτω, απασχολημένοι με το να αποκτούν και να ξοδεύουν, η διαφώτιση στο
τέλοςτου τούνελ δεν είναι πάντα ευδιάκριτη. Δεν πειράζει όμως. Οι
Future Sound Of London πέρασαν όλη αυτή την Οδύσσεια, απέφυγαν τόσα
τα πισωγυρίσματα και αποκόμισαν τόση τεχνογνωσία, για να παρέχουν
ένα soundtrack το οποίο σας βάζει στο κλίμα, σας εξυψώνει, ίσως ακόμα
καινα σας «ανοίγει» το νου, ακριβώς όπως έκαναν αυτοί με κάποια
μαγική μετάλλαξη τα τελευταία δέκα χρόνια.