Hotel Pro Forma: Η electro-opera των Knife στην Αθήνα!
Hotel Pro Forma: Η electro-opera των Knife στην Αθήνα!
ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΟΙ HOTEL PRO FORMA
Η ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ ΤΗΣ
ΕΥΡΩΠΗΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
TOMORROW IN A YEAR
Electro-Opera
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 8 και ΣΑΒΒΑΤΟ 9 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
2010 στις 21:00
Κάθε παράσταση των Hotel Pro Forma είναι ένα μεγάλο οπτικο-ακουστικό θέαμα και αποτέλεσμα συνεργασίας επαγγελματιών περφόρμερς της μουσικής, της αρχιτεκτονικής, του χορού, του κινηματογράφου, της επιστήμης, της λογοτεχνίας και των ψηφιακών μέσων.
Οι Hotel Pro Forma έχουν δημιουργήσει παραστάσεις για δημόσια κτίρια και θέατρα στην Ευρώπη, την Ασία, την Αυστραλία, τη Ρωσία και τις ΗΠΑ.
Στα μέρη στα οποία έχουν πραγματοποιηθεί παραστάσεις τους συμπεριλαμβάνεται η Όπερα του Σίδνεϋ, η Brooklyn Academy of Music στη Νέα Υόρκη και η Venice Biennale. Καλλιτεχνικοί διευθυντές των Hotel Proforma είναι η visual artist Kirsten Dehlholm και ο αρχιτέκτονας Ralf Richardt Strobech.
Η πιο πρόσφατη παραγωγή τους, TOMORROW, IN A YEAR, είναι μια electro-opera που βασίζεται στη ζωή και τη θεωρία του Δαρβίνου.
Τα μοναδικά οπτικά ερεθίσματα αναμειγνύονται με την πρωτοποριακή μουσική των The Knife και δημιουργούν ένα νέο είδος electrο-όπερας. Ένας τραγουδιστής όπερας, ένας pop τραγουδιστής και ένας ηθοποιός ερμηνεύουν στη μουσική των The Knife και αναδεικνύουν στη σκηνή το Δαρβίνο, το χρόνο και τη φύση. Έξι χορευτές αναπαριστούν την ύλη της ζωής σε χορογραφία του Hiroaki Umeda, ο οποίος εμπνέεται από το hip hop. Ανακαλύπτουμε ξανά τον κόσμο μέσα από τις νέες τεχνολογίες στους φωτισμούς και στον ήχο, σαν ένα τοπίο μοναδικής ποικιλομορφίας αλλά και ομοιοτήτων, σαν ένα ενιαίο σύνολο.
Σε αυτή τη σπουδαία δουλειά, ο κόσμος του Δαρβίνου ζωντανεύει μπροστά στα μάτια μας. Εκατόν πενήντα χρόνια έχουν περάσει από την έκδοση της «Προέλευσης των Ειδών», ενός βιβλίου που άλλαξε την αντίληψη των ανθρώπων για τους ίδιους και τον κόσμο. Οι Hotel Pro Forma με ένα μοναδικό τρόπο παρουσιάζουν την εξελικτική ιστορία των ειδών και συγχρόνως την εξέλιξη της ανθρώπινης φύσης και συμπεριφοράς.
Η παράσταση είναι εμπνευσμένη από τα ταξίδια του Δαρβίνου με το πλοίο The Beagle την εποχή της νεότητάς του. Στα πέντε χρόνια που διήρκησε αυτή η περιήγηση στον κόσμο, τα γράμματα, οι ματιές και οι παρατηρήσεις του γίνονται αφορμή για να αναπτυχθεί ένα μεγάλο οπτικο-ακουστικό θέαμα.
Το πρώτο μέρος της παράστασης παρουσιάζει το ταξίδι αυτό στο αρχικό του στάδιο, όπως το είχε βιώσει ο Δαρβίνος και όπως θα μπορούσαμε εμείς να το βιώσουμε παρασυρμένοι από την ομορφιά και τις ισχυρές δυνάμεις της φύσης, οι οποίες αλλάζουν τα πάντα. Κάποιες φορές οι αλλαγές αυτές συμβαίνουν χωρίς να γίνονται αντιληπτές, όπως όταν το νερό ρέει αργά αλλάζοντας την επιφάνεια των βράχων και τη ροή ολόκληρων ποταμών. Άλλες φορές οι αλλαγές είναι απότομες, όπως όταν εκρήγνυται ένα ηφαίστειο ή όταν ένα τσουνάμι αλλάζει τη μορφολογία μίας ολόκληρης παραθαλάσσιας περιοχής.
Ο Δαρβίνος παρατηρεί τον κόσμο ως γεωλόγος επικεντρώνοντας την προσοχή του σε ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, αυτό της ύπαρξης του κόσμου. Επίσης, παρατηρεί ως βιολόγος και εξετάζει τα πράγματα επικεντρωμένος σε βραχυπρόθεσμα χρονικά πλαίσια σαν αυτό της ύπαρξης του ανθρώπινου γένους.
Στο δεύτερο μέρος της παράστασης η δράση επικεντρώνεται στην Άννυ. Ο Δαρβίνος είχε δέκα παιδιά, δύο εκ των οποίων πέθαναν στη γέννα, ενώ η κόρη του Άννυ πέθανε στα δέκα της χρόνια. Το τραγούδι «Το Κουτί της Άννυ» έχει δύο δραματικές παραμέτρους οι οποίες εξετάζουν το γεγονός ότι τα πάντα αποτελούνται από μικρότερα μέρη. Το ανθρώπινο σώμα περιλαμβάνει εκατομμύρια μικροοργανισμούς, κύτταρα, τα οποία έχουν προσαρμοστεί ώστε να ζουν μέσα μας. Είμαστε πολύπλοκοι οργανισμοί με μία πλούσια κυριολεκτικά, εσωτερική ζωή.
Το τρίτο μέρος της παράστασης ξεκινάει από το σημείο της έκδοσης της Προέλευσης Των Ειδών. Ο Δαρβίνος δούλεψε αργά και μεθοδικά. Ανέπτυξε μία θεωρία για την εξέλιξη δουλεύοντας για μία περίοδο είκοσι ετών πριν προχωρήσει στη συγγραφή του τελικού έργου. Εφόσον ήξερε ότι τα λόγια του θα βρίσκονταν σε απόλυτη διάσταση με τις αντιλήψεις για τον κόσμο εκείνη την εποχή, ήθελε να παρέχει κάθε διαθέσιμη επιστημονική απόδειξη αυτού που υποστήριζε. Το 1858 έλαβε ένα γράμμα από τον Alfred Wallace, ένα νεαρό ερευνητή ο οποίος είχε διαμορφώσει το ίδιο σκεπτικό για την προέλευση των ειδών. Αυτό ταρακούνησε το Δαρβίνο ο οποίος μετά από συζητήσεις με φίλους και συνεργάτες αποφάσισε να εκδώσει τις σκέψεις του και τις θεωρίες του το συντομότερο δυνατό.
O Δαρβίνος σε μεγάλη ηλικία αποσύρθηκε από τη δημόσια ζωή και αφοσιώθηκε στη συγγραφή των βιβλίων του. Ωστόσο, οι συζητήσεις για την προέλευση των ειδών συνεχίζονταν το ίδιο δυναμικά και έντονα.
Το TOMORROW IN A YEAR παρουσιάζει τη μονάδα αλλά και το σύνολο των οργανισμών οι οποίοι υπόκεινται σε συνεχείς αλλαγές. Από την εποχή του Δαρβίνου τα άτομα γνώριζαν τη θέση και τη λειτουργία τους στον κοινωνικό στίβο και επικεντρώνονταν στην προσωπική ανάπτυξη και στις διαπροσωπικές σχέσεις.
Το τέταρτο μέρος της παράστασης χρονικά τοποθετείται στο παρόν. Παρουσιάζει έναν πολύπλοκο οργανισμό για τον οποίο τίθεται το ζήτημα των διασυνδέσεων όλων των πραγμάτων και της σχέσης του ανθρώπου με τον κόσμο γύρω του. Το παρόν καλπάζει, αλλά η εξέλιξη έχει το δικό της ρυθμό και αποτελεί κινητήριο δύναμη με βασική προϋπόθεση την αλλαγή.
Η έρευνα και η αναζήτηση της γνώσης για την εξέλιξη των ειδών ακολουθούν τα βήματα του Δαρβίνου και οδηγούνται σε νέα εντυπωσιακά αποτελέσματα. Δεν υπάρχει μέρα στη διάρκεια της οποίας δε θα γίνει έστω και μια αναφορά στο Δαρβίνο, μέσα σε όλες τις πτυχές της κοινωνίας. Εξασφάλισε μία θέση στην ιστορία αλλά πάνω απ' όλα ήταν ένα δείγμα των Homo Sapiens.
Η παράσταση έχει σχέση με το Δαρβίνο αλλά και με όλους εμάς, με την ανθρωπότητα ως είδος.
Σκηνοθεσία:
Ralf Richardt Strøbech & Kirsten Delholm
Μουσική, Λιμπρέτο:
The Knife
Συνεργάτες στη μουσική σύνθεση:
Mount Sims, Planningtorock
Χορογραφία:
Hiroaki Umeda
Χορευτές:
Lisbeth Sonne Andersen, Agnete Beierholm, Alexandre Bourdat, Bo Madvig, Jacob Stage, Jan Strøbech
Σύλληψη, σκηνικά:
Ralf
Richardt Strøbech
Κοστούμια:
Maja Ravn
Φωτισμοί:
Jesper Kongshaug
Σχεδιασμός ήχου:
Anders Jørgensen
Τραγουδιστές:
Lærke
Winther Andersen, Jonathan Johansson, Kristina Wahlin
ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:
ΠΑΛΛΑΣ
Βουκουρεστίου 5, Αθήνα, Τηλ.: 210-3213100
Ημέρες και ώρες λειτουργίας ταμείων:
Δευτέρα έως Σάββατο 9.00 – 20.00 και τις Κυριακές 12.00 -20.00
Με πιστωτική κάρτα : 210 81 0 81 81
Κρατήσεις
μέσω Internet : www.ellthea.gr